tisdag 25 november 2008

Avlösning

Sjukdomarna avlöser varandra.
Jag börjar äntligen bli frisk och mår riktigt bra.
Vad händer?
Jo, då är det gubbens tur (snarare otur) att bli dålig igen.
MAGSJUKA. Hua. Natten till måndag satte det igång.
Stackarn var mer inne på toa än i en säng.
För att undvika mer smitta sov jag och Jakob följande natt hos svärmor/farmor.
Nu är vi hemma igen och pappan i familjen är på bättringsvägen. Dock rätt sliten. Han behöver vara hemma en dag till bara för återhämtning.
Nu hoppas vi det är slut med sjukdomar här på ett tag.
Det känns som att det räcker nu!
Nu vill vi vara friska resten av året. Kan man få vara det?

I övrigt: det är fullt upp i veckan.
Igår var jag på föreläsning om barns språk.
Imorgon är det matafton på Jakobs dagis. Det skall bli trevligt. Man känner sig fortfarande som en nybörjare där och det skall bli skoj att få träffa andra föräldrar och barn lite mer.
På torsdag är det avdelningsmöte på kvällen.
Fredag utgång med jobbet... om jag orkar.
Lördag är det scrapträff
Och sist men inte minst en söndagslunch hos förra grannarna, Jakobs kompis Elise m familj.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh, usch...hoppas att det inte spred sig vidare!

Anonym sa...

Jag tycker oändligt synd om er som drabbats så hårt av sjukdomar i höst! Så hade vi det förra hösten och det var grymt påfrestande, så jag förstår hur du känner...krya på er! Kram
Annika