onsdag 17 december 2008

Röjer lite

När man är hemma med sonen och själv mår bra, orkar man äntligen röja lite.
Inte så mkt. men lite ;-)
Har fått iväg lite saker till Skopan medans farmodern var här och höll ett öga på den numera pigga sjuklingen. Två kartonger, två bokkassar, sex tavlor m.m. fick vi iväg. Skönt. MEN det är mycket kvar.
Fattar inte hur mycket skit vi (läs: mest jag) har sparat på oss under åren.
Minns när vi flyttade in för åtta år sen. Vilken STOR lägenhet! YTA.
Nu... Trångt och rörigt.
Visserligen har jag en massa som kommit från mina avlidna föräldrars hushåll... men hallå, vad mycket man har köpt under alla år. Och fått.
Det är sjukt vilket överflöd det finns.
Jag vill röja, tömma ALLT som jag/vi inte gillar eller behöver.
MEN jag vet att jag är hopplös på att slita mig från grejerna också.
Skall försöka skärpa mig mer i fortsättningen.
Som tur är finns ju Skopan att skänka till... för det känns lättare och bättre att skänka än att slänga. Återanvändning är jag FÖR!
Skall också skärpa mig på inköpen. Tänka TRE gånger MINST innan jag tar hem något från affärerna.

1 kommentar:

Maria sa...

Konstigt, jag har också känt mig på röjarhumör i flera dagar, men ork har inte funnits. Kanske sparar det till efter jul. Vi har typ femtielvar kartonger i våra förråd. Behöver vi verkligen allt som är där?? När man inte ens riktigt minns vad man har där så kanske det inte är så viktigt. Blir sugen på att börja där. Men egentligen är det kanske en syssla för våren...
Nu till snöflingor, jag minns inte precis vad det stod på knappen jag tryckta på, men det var bara att trycka att det skulle fixas på min blogadress och så vips så var SNOW EFFECT där...