måndag 1 december 2008

Vaddå december?

Fattar inte vart den här hösten tagit vägen.
Jag tror fortfarande att vi är i oktober.
Men alla säger att det är den 1:a december idag.
Min hjärna hänger inte alls med på det.
Har julpyntat lite här hemma.
Gardiner och adventstakar är uppe.
Pepparkakshus gjort.
Första glöggen i magen.
Julmusiken på.
Har till och med hunnit in o juldekorera bloggen.
Men inte f-n har någon som helst jul- eller ens decemberkänsla dykt upp i min kropp.
När skall jag komma i fas?
Ja, ja, det är ju ändå 23 dagar kvar. Kanske, kanske hinner jag fatta innan julskinkan är uppäten.

2 kommentarer:

fialoppan sa...

Du har ju hunnit med hur mycket som helst! Superfint du gjort här! Hoppas att julkänslan infinner sig...

Maria sa...

Konstigt nog så hade jag nästan mer julkänsla för en månad sedan än nu...men jag litar på att den strax dyker upp, bara tillvaron saktar ner lite, vilket jag tror att den gör redan i slutet av denna vecka...

Korgen är på väg!