torsdag 7 maj 2009

En BRA dag

I ett par dagar har jag haft jätte ont i ryggen och då blir man trött och grinig och orkar inte hänga vid datorn.
Men idag verkar ryggen bättre och orken och humöret är tillbaka.

I dag har varit en riktigt BRA dag.

På jobbet var vi ute hela förmiddagen och jag tog de fyra minstingarna på en liten härlig promenad. Vi hälsade på hos hönsen och sen gick vi till "djungeln" som är en mysig lite samling träd med mycket klättervänliga träd och stenar. Sen när alla barnen sov efter lunchen så kom jag på idéen om vi skulle ta och måla ett undervattenslandskap på väggen, då barnen skall göra fiska nästa vecka. Jag hann bara nämna idén för "chefen" så hade hon kutat ut i förrådet och hämtat färg. Jag fick fria händer och började måla en av väggarna. Sånt gör att jag bara älskar mitt jobb på Harva. Här går man från ord till handling på en gång. Här är man inte rädd att kasta upp färg på väggarna. Här är vi med och hittar på och gör. På en gång. Inga långa mellanhänder, inga massa byråkratliknande NEJ! Här sker allt för att barnen och vi i personalen skall ha en kreativ och härlig miljö. I like!

Efter jobbet åkte jag och Jakob till svärmor och åt våfflor. Gott och mysig tid tillsammans. Tack GB!!
Vi åkte hem vid halvsju och duschade, läste 2 böcker och sen somnade Jakob bara en kort stund efter 19:00.

Nu sitter jag i soffan och skall luta mig tillbaka med en tidning och så skall jag zappa lite på tv:n samt läsa favorit bloggarna, fram tills älsklingen kommer hem från kvällsjobb.

Det gäller att inse att man har de där BRA dagarna, särskillt efter några "dåliga" dagar.
Stanna upp o se det som är bra.

Här är min "tacksamlista" för idag:
Jag är tacksam för...:
...den härliga promenaden med barnen på jobbet.
... att jag fick måla på väggen på jobbet
...middagen hos svärmor
...solen som var där o värmde hjärtat på förmiddagen
...min goa son som vill ha håret som mamma *s*


Hoppas din dag också varit bra och att du får en fortsatt skön kväll!!
Kram Jenny

Inga kommentarer: