onsdag 2 december 2009

Ljus i vår hus

Nu har vi äntligen börjat få upp julljusen i hemmet.
Bl.a. elljusstakarna men även en del ljusslingor.
Var på Rusta idag, efter jobbet, och inhandlade ett par nya slingor. En röd och en rosa.
Den röda har vi om gardinstången i sovrummet och den rosa har hamnat i Jakobsdatorbord .
Ni kan ju gissa om Jakob blev glad när han såg vad jag gjort medans han borstade tänderna ;)


En ljusslinga som vi köpte på Ikea förra året kom ikväll upp i altandörren, bakom den tumma gardinen. Det blev riktigt mysigt ljus tycker jag. På bilden ser det blått ut.. men det skall vara lila ;-)

Har börjat tycka att man inte kan få för många ljusslingor och andra julljus.
Eller kan man det??

2 kommentarer:

Esmeralda sa...

Jag är inne på din linje där! Ljusslingor är najs, iallafall inomhus! Utomhus kan man vara lite sparsam och kanske begränsa sig något... :) COOLT med den rosa ljusslingan! Den skulle S älska! *S*

Cattis sa...

Jag tycker dom ger ett så mysigt sken...både slingor och advenstakar och stjärnor. Det blir riktigt myspysigt! =) Så vi har också en hel del. Barnen har ljusslinga i sitt rum året om....jag brukar byta ut den och ha snöflingor under vintern och sen blir det en med månar och stjärnor. Vet inte om du har sett det, men jag har visat dom i ett inlägg här: http://kathis.blogg.se/2009/september/scrappat-lite-till.html#comment
rulla ner lite bara så kommer korten.

Kramar!