onsdag 6 januari 2010

Härliga väder!!

Tycker detta vädret är HÄRLIGT!

Snön som ligger som ett mjukt täcker över allt. Det blir så fint att det gör nästan ont i en när man ser det.
Visst, det är en MASSA minusgrader. Visst det är KALLT.
Men hallå?!? Är det inte dom här vintrarna vi önskat så länge?
De vita, med massor av snö i pulkabacken till alla barn?

Vill ni hellre ha tö och slask och mörker??
Nä det tror jag inte.
Så sluta gnäll nu, alla med tak över huvudet, värme i inomhus (över 18 är bra!), mat på bordet och är friska (utan kroniska sjukdomar). Sluta gnäll och se det possitiva istället!

Vi sitter inne på landet. Brasan går varm. Vi har pusskalas och äter varmt. Umgås och myser.


Ingen kyla kan hindra mig från att njuta av det BRAIGA.


*En extra ledig dag,
*familjen samlad
*bebisen i magen sparkar och mår bra
*hundra pussar från Jakob,
*internet funkar (så jag kan blogga och surfa ;-))
*Sopplunchen på "Små smulor", inne i Norrtälje
*... en massa mer!

Fast att varmvattnet och avloppet fryst så är jag glad!
Visst, det är Jonas och inte jag som fått jobba med det... men han har inte heller klagat, fast han legat under huset ( i -14 grader) största delen av dagen. Han har ett vinterprojekt på gång nu... sånt gillar han *s* Annars blir han ju rastlös. Fast ett annat projekt hade varit roligare, säger han ;-)

Om det hade varit plusgrader nu så hade vi alla gnällt över det. Och personligen hade jag och familjen inte kunnat vara här på landet och njutit som vi gör ;-)

Så, som sagt, jag gillar detta HÄRLIGA väder!

Varm KRAM i kylan

4 kommentarer:

Milla sa...

Det var vackra bilder. Både på son och stuga :)

Jag gick ut och motionerade i morse och det var -22grader då, jag var ändå blöt i svett när jag kom hem ;)
taskig kondis.

Ha en fortsatt fin kväll!

Marianne sa...

Jag tycker att det är mysigt fast jag är en utpräglad sommarmänniska. Men jag har inte varit utanför dörren idag. Har bara tittat ut och njutit av att vi har värme inomhus.

Mm sa...

Oj! Låter som du träffat på en himla massa negativa människor. Jag har inte hört något klagomål alls faktiskt. Gillar också snön. Kunde önskat några färre minusgrader dock, för barnens skull.
Kram till dig o familjen

Neggo-Jenny_U sa...

Jag som avskyr kyla, vinter, snö och allt det där föredrar faktiskt plusgrader och slask framför den här kylan. Blir galen snart, arg varenda dag man ska ta sig nånstans och måste skrapa fram bilen, bylta på sig lager på lager och sabba frisyren av en trist mössa! Nej, hellre plusgrader, kylan kan jag vara utan!!