onsdag 10 februari 2010

Har varit hos Barnmorskan

Vi pratade om hur man går tillväga nu, när man fått veta att bebisen är lite större än "normala".
Har fått en ny tid till nytt tillväxt ultraljud den 18:e mars. Så det är bara att vänta och se.
Jag berättade att jag lagt om min diet rätt rejält sedan förra veckan. Nära på sockerlöst och nyttigare över huvudtaget. Vi tog prover och här kommer resultaten av dem:

*Sockervärdet hade gått ner till 6,4 (1 timme efter lunch)
*HB låg på ung. samma som sist. 122
*Viktuppgång är nu på totalt +2 kilo sedan inskrivningen.
*Och blodtrycket var som vanligt bra, 125/75

Remiss är skickad till Dietist, för att ev. få ytterligare hjälp att äta rätt och bra, för både mig och bebis.

Så.. nu är det som sagt bara att vänta och se, samt att fortsätta att hålla bättre diet och undvika socker.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Vad skönt att sockervärdet gått ned! Vad bra du är :)

Plus 2 kg låter ju helt fantastiskt bra!

Kram kram!

Humla sa...

Låter bra det där hör du! Finfint hb har du också!!! Kram och klapp på magen!

Veronika sa...

Sushilunch lät inte fel :p

Min vrå... sa...

Jag måste ha missat helt att du ska ha bebis! Men stort grattis! Önskar dig all lycka. Hoppas du nu får ordning med ditt socker men det kommer du att klara galant.
Kram Elin.