onsdag 10 februari 2010

Matblogg?? (uppdaterat)


Man skulle kunna tro att detta håller på att förvandlas till en matblogg.
Men nä.. det är bara det att jag tycker det är så himlans kul just nu att laga nyheter från min nya inspirerande kokbok. Och jag kan inte låta bli att visa upp det här för er ;-)

Jakob har hjälpt mig att skära både korvar och grönsaker idag. Vi hade jätte mysigt tillsammans. Idag fick han skära med stora vassa kniven för första gången. Han var superduktig och försiktig. Det gick galant!!

Idag blir det Kyckling i ugn. En allt-i-ett-rätt egentligen, men vi tar och kokar ris på sidan om idag. Det luktar ljuvligt gott i köket just nu och det skall bli kul att se hur denna rätt smakar.
Färgglad är den ju om inte annat ;-)

Vad blev det middag hos dig/er???
-----------------------------------------------------------------------------

Betyg: 8,5 av 10 möjliga! MUMS!!


6 kommentarer:

Julia sa...

ser också smaskigt ut!! Vi åt hemgjorda hamburgare med ugnsgrillad potatis och morötter *mätt*

Veronika sa...

Hoppas betyget blir bra, för det ser jätte gott ut :p Här hemma blev det kyckling wook och ris.

Indra sa...

Det ser gott ut :-)

Här åt vi den väldigt ovanliga rätten spaghetti och köttfärssås. ;-

TjAnders sa...

Jag fick också lite hjälp i köket idag. Hannes stekte kassler och Moa gjorde beasås, sen gav de upp och jag fixade till det sista. Ugnsgratinerad kassler med annanas och beasås med ris. Det var gott. Vi tackar Anders som råkade öppna en burk ananas som han trodde var inlagda päron. (Det fick gälla som grönsak idag...)
Tyvärr slutade måltiden med att Hannes och Moa bråkade om vem som skulle ha vilka betick och ingen av dem åt särskilt bra eller mycket... Men alla dagar kan ju inte sluta bra! Trötta barn ska inte fajtas om samma gaffel!!!

Veronika sa...

De ska nog gå försig att jag kommer och fikar, dock behöver jag tillgång till hissen för att jag får inte gå i trappor :( Vilken tid ska jag försöka tajma in er? tänkte så jag inte kommer mitt i kurserna osv. :p

Sandra sa...

Vad kul att maträtterna så här långt varit så bra!

Jag köpte inte boken, men blir mer och mer sugen...

Här åt vi lax, potatis och romsås..

*kram*