tisdag 2 mars 2010

"Jag-status"

Jag har äntligen tagit sig i kragen och beställt läkartid för den envisa förkyldningen. Då är alla läkare sjuka och jag fick tid först på Torsdag. Ironi!

På torsdag skall vi även på ett nytt tillväxt ultraljud för att kolla hur stor lillebror är nu.
Sen nästa torsdag är det dags för vändningsförsök. Det ser jag INTE fram emot, då jag hör att det både kan gör rätt ont och framförallt är mycket obehagligt.
Men man kan ju fortfarande hoppas att han tar och vänder ner huvudet själv igen!


Funderar mkt. på vad som händer om han fortsätter att ligga i säte och fortfarande ligger hela 25% över viktkurvan. Funderar på planerat kejsarsnitt. Någon som skrämt mig innan, men som jag kanske nu måste ta och inse kommer hända. Och OM det händer... då är det nog bara två veckor kvar tills han kommer ut. Spännande och skrämmande på en och samma gång.


Mycket bör fixas innan, men då jag är tokförkyld sen två veckor tillbaka så är det mest vila som gäller. Ibland har jag mina ljusa stunder och tror att jag klara mer än jag gör. ;-)

Man tror man är lite friskare och så sätter man igång med något... och inser snart att man inte alla var så pigg. Måste ta och bara vara! ...fast det är svårt när tankarna och alla "måsten" snurrar i huvudetpå en ;-)


Ha en bra dag!
KRAM Jenny

1 kommentar:

Cattis sa...

Hoppas du blir kvitt förkylningen och att lillen vänder på sig...=)

Du har en award inne hos mig!

Kramhögar!