tisdag 8 juni 2010

Nya utemöbler

Förr, innan barnen , då kunde man sitta i timmar på utplatsen när vädret tillät. Man hängde där en hel del. Men sen kom barn nr.1, så ett landställe och nu barn nr2. Tiden man hinner sitta på uteplatsen är minimal. Men ibland vill jag och familjen sitta där och äta middag. För att ta vara på solen och värmen. Och de möbler vi hade nyss var inte bra att sitta och äta vid. OCH dom tog alldeles för mycket plats på altan. För nu trängs leksaker, cyklar och bandymål på den lilla yta vi har. Så.. nu har jag gjort slag i saken och bytt ut våra ganska stora och väldigt otympliga möbler till några mindre, mer praktiska. Här kan vi nu sitta och äta och fika, när vi har tid över. Jag tycker det blev jätte bra så här långt.



Bordet är köpt på "Villa och Fritid" och stolarna kommer från Rusta.
Har åkt runt och letat i varenda affär inom lagom radie. Provsuttit, kikat på prislappar och måttat. Allt måste ju liksom stämma ;-) Lite hopplock blev det, men jag blev nöjd till slut.

När jag kom hem med allt och öppnade paketen med bordet i, så insåg jag ganska snart att: Det där får inte jag ihop själv! ingen beskrivning kom med och .. nä.. jag är inte så intresserad av att börja chansa på att skruva ihop det. JOnas är i Danmark hela veckan så det är bara att vänta en annan dag, tänkte jag. Så jag ställde allt åt sidan. Satte mig vid datorn istället och gick in på Facebook. Där beklagade jag mig lite och VIPS så erbjöd sig Veronika Öst att hjälpa mig. WOW, sånt blir jag glad över. Hon tog med sig gubben och lilla bebisen över vid 8-tiden hade jag ett ihopskruvat bord!
Så osvenskt och ostockholmskt (ett ord jag just uppfann!) att bjussa så på sin tid för någon man känner bara lite grann. Men wow.. jag är sååå glad för hjälpen! Så tacksam!
Är det inte fint så säg?! Jag är INTE van med sån vänlighet. Men jag är som sagt så glad för den!! TACK VERONIKA!! ... och Stefan så klart!

3 kommentarer:

Damen sa...

Jenny!!
Gammal väsby-konst-kamrat här. :)
(börjar på "No!" och slutar på "Va?")

Vad fint ni har det på er uteplats, och är det inte månne ett rosa draperi jag skådar där i bakgrunden?
Och vad stora dina pojkar har blivit!
kram!

Joakim sa...

Snygga stolar. Är det konstrotting?

Johanna sa...

Det ser ut som konstrotting. Ett bra köp.