torsdag 21 oktober 2010

Te, The, Thé, Tea??!??!?


Har altrat en låda som man skall ha Thepåsar i. Jag är dock väldigt osäker på att jag stavat The, (Te, Tea, Thé) rätt. Dricker ju inte drycken själv så jag har ingen koll ;) Kan man skylla på det??
Jag skall ge bort den... så jag uppskattar om NI, som vet bättre, kan meddela hur ni stavar till drycken och hur ni skulle skriva här på lådan! Hjälp mig nu snälla!
___________________________________________________

Uppdatering: Nu har jag ändrat texten till "Tea time" på lådan. Hoppas den blir uppskattad av mottagaren... som jag hoppas håller sig härifrån ett tag (hon läser bara ibland säger hon)

Min kamera saknar batteri så jag har lånat gubbens telefon och fotat med... där av den dåliga bildkvaliten.

7 kommentarer:

Jånna sa...

I den här situationen skulle jag skriva det engelska ordet tea, med tanke på att du skriver "time" :)

Som det står på bilden "the time" blir "tiden" för mig och har ingen anknytning till drycken te alls. Inte för att jag vet om det är rätt eller inte, men det är så jag utläser det :)

Jenny Bergvall sa...

Tack jånna. Visste inte om vilket av dom som är det engelska ordet... men NU vet jag. Då skall jag byta bokstäverna innan jag ger bort lådan ;)

Julie Tucker-Wolek sa...

This is BEAUTIFUL!! I loveeeeeeeeeeeee all the flowers! :):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Petra / Popetotrora sa...

Jättefin ask!! Jag dricker inte heller te, men hade jag gjort det så hade jag gärna, gärna haft en sån här fin teask. :-)

Sanna sa...

Superfin teask! =)

Marianne sa...

Tea time skulle jag också ha skrivit.

Emelie sa...

Vad mysigt det blir att dricka te när man kan titta på en så fin teask! Det är sådana saker som förgyller!