lördag 23 oktober 2010

Min lördag

Efter familjefrukost drog jag ner till Skopans loppis. Därifrån kom jag hem med tre fynd. En uggla, en turkos skål på fot och en jordglob:


Det börjar visst bli en samling:
.
Gloden är just nu mysbelysning och nattljus i sovrummet


Vi skulle ha åkt till landet, hela familjen, och stannat över natten. Men eftersom Jakobs feber går upp och ner så beslöt vi oss för att stanna hemma. MEN Jonas tog en sväng dit ändå för att göra lite nytta. Dra upp båten, hänga undan vattenslangarna och ställa bort krukorna.
Jag och grabbarna var kvar hemma och hängde mest i soffa och säng. Spelade tv-spel och kikade på Asterix.
.
Efter GOD middag (tack älsklingen!) och legobygge gick vi tillbaka i viloläge.
Nu hänger jag i soffan igen framför tv:n med Gruyereost och en Xider. Mums!

Osten är upplagd på nya favvotallriken från Rice.
.
Killarna har legat på vår säng och tittat på "AFV" medan vi glodde på premiären av "Så mycket bättre".
Är sjukt nöjd med nyinköpta sängkläderna från Ikea. Man blir riktigt glad när man lägger sig i den skogen ;-)
.
.
.
Vuxenpoäng i massor denna lördag.
.
.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Härlig lakan och i min favvofärg :)
Skålsamlingen är underbar.
Kramisar

Sanna sa...

Mysiga fynd gumman! =)

Kraaaaam
Sanna

Malin på pastill.nu sa...

Skålarna är jättefina och ugglan har jag fyndat en liknande, som jag målade turkos :-D En jordglob har jag letat efter länge, den var jättefin!