onsdag 29 december 2010

2010 årslista

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Opererade gallan

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag gav några. Så om jag gjorde det är det väl brutet nu *s*

3. Fick någon du känner barn?
Jag själv så klart.. men sen var det några till.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nä, tack o lov inte.

5. Vilka länder besökte du?
Inga alls

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?

Ett fast jobb

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

26:mars

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?

John!!

9. Vilket var ditt största misstag?

Oj.. hm.. har väl gjort en del småmissar.. men någon stor kommer jag inte på just i skrivande stund. Sånt skall man glömma o gå vidare med i alla fall så.. nu tänker vi inge mer på det ;)

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Min Iphone tror jag. (kom nu på svar på ovanstående fråga...jag sålde vår vagn lite för tidigt.... a big misstake!)

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Barnvagnarna tror jag.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?

Att vi fick en frisk fin liten lillebror i familjen.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja lite väl mkt förkyldningar i år. Och så mitt gallstensanfall var det värsta av allt.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?

Mikrofonkåt och alla artisterna som var med i "Så mkt. bättre"

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?

Bättre för mer kärlek i livet!

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Ja det gör det alltid. Tiden räcker aldrig till till allt man vill och önskar

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

Inte vad jag kommer på just nu

18. Hur var din julafton?
Jätte mysig!!

19. Blev du kär?
Ja i John. Och lite mer i Jakob, när jag såg hans underbara sätt mot sin lillebror.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
 +
Så mycket bättre

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?

Hatar är ett starkt ord.

Men just nu är jag rätt less på allt negativt som hänt runt förskolan därvi har stora sonen. Många bäckar små har gjort att jag är über känslig mot allt där och vissa dagar har jag velat byta förskola direkt. Och jag ogillar den känslan då jag egentligen vet att det är saker som inte brukar ske o att vi egenligen trivs där. Så.. ja.. det är närmast ogillar-känlan där som jag hatar.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?

Inser att jag påbörjat typ fem böcker i år men bara läst klart en till sista sidan. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" är bara påbörjad men känns som den bästa ändå. Boken försvann för mig i somras men jag återfann den nu i julas... så nu skall jag ta upp läsandet av den igen.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Septembers fantastiska musikalitet.. o Petter... och Plura... ja...alla i "Så mycket bättre" har imponerat på mig.

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja en köksradio och en el-tandborste ;)

25. Önskade du dig något som du inte fick?

En Parfym och scrapgrejer

26. Vilken var årets bästa film?
Oj... vet ej. Just nu kommer jag inte på vilka filmer jag sett. (ja jag vet, mitt minne "suger" ;-))

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Var på landet tror jag... oj vad minnet sviker mig....

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?

Alla! Jag älskar att möta allt från gamla vännerna till nya tillfälliga spontana möten... Senast ett häromdagen. En kvinna i kassan på City Gross (kände igen henne från min ungdom) ... hon åkte till slut hem med mig från Stinsen. Vi fick ett trevligt samtal.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?

Jeans, tights och tunikor. Lite för mycket svart. Ganska tråkig. Inte riktigt jag helt ut.. men det kommer ;)

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj, vänner och pyssel

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

???? Äh.. sugen? Typ kåt på eller? INGEN!

32. Vem saknade du?

Mamma!

33. Vilken var din bästa månad?

Oj kan nog inte välja en.. men kanske semestermånaden då hela familjen var samlad och många möten med goa vänner.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

Det finns det väl alltid

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Förhoppnings vis blir vi friskare! Och jag blir smalare! Hoppas ju på ett fast jobb också. Och kanske en resa.

Inga kommentarer: