tisdag 29 mars 2011

Tisdagsfoton och dito babbel






Kallare än det såg ut var det ute idag. Jakob tog cykeln till förskolan. Frös så han grät. Stackarn. Jag kände mig som den sämsta mamma som inte klätt mitt barn bättre. Men vi överlevde. Hade kollat termometern som stod på plus.. men vinden gjorde det till minus.

Jag och John tog bussen ner till Öppna förskolan. Där stannade vi hela förmiddagen. Sjöng och dansade. Lekte och läste. Bussen hem igen lagom till det var dags att hämta storebrodern. Nu var han varmklädd. Snön yrde. Jag frös. Lilleman sov i varmaste vagnen.

Väl hemma gjorde Jakob sin läxa: att rita av våran hemma telefon. Sen gosade vi och tittade i kartboken. Letade upp platsen vi skall besöka i helgen, då det är nittoårskalas söderöver. Jakob har också hunnit med att cykla med bästisen och John har övat på att gå och gå och gå ända tills pappan kom hem. Rester till middag och en del soffhäng för trött mamma.


Sådan var min tisdag! Hur var din??


3 kommentarer:

Persilja sa...

Å vilket fint badrum ni har! :)

annika5064 sa...

Vad fin du är, Jenny! Det syns verkligen att du gått ner och frisyren klär dig!

fialoppan sa...

Ååå vad fin du är i håret!! Kram!