onsdag 16 mars 2011

Sol, Zumba och scrap





Solen har lyst från klarblå himmel i två dagar nu. Våren känns. Snöhögarna på gården krymper från dag till dag. Förväntan i luften. Skaparlusten i mig kommer fram och jag har scrappat som en tok. När jag inte har varit ute med barnen.

Igår hade Jakob med sig sin kompis Hugo hem och vi var ute och gick i över två timmar. Stannade vid varje lekpark vi gick förbi. Och mös med picknick på en parkbänk i solen.

Idag har vi bara tagit en liten prommis... för jag har sån träningsvärk i ryggslutet idag.
Testade nämligen att dansa Zumba igår kväll. Det var inte superskoj, men helt okej och jag kommer göra det igen. För jag har noll kordination och behöver öva öva öva!!

Ha det underbar i solen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och kordination går inte heller riktigt bra ihop.
Jag köpte en dvd med zumba för att träna på www.uffessakerochting.se så snart när man känner sig drottning på Zumba så vågar man sig till gymmet för att köra där. :)

Stina Glaas sa...

Du den där första bilden... Du har inte någon bebis längre. Det där är ju en liten kille. :-)

Kram!!

Anonym sa...

Hej,
Jo du. Hugo tycker att du är snällare än jag, för att man får "prova" varje lekpark man går förbi för dig. Tack för den! Kram Erica

Maria sa...

Är nyfiken på zumba, men har så svårt att få tid att komma hemifrån. Min man är för mycket på vift...men kanske om något år. Jag får istället klämma in promenader när det passar =)

fialoppan sa...

Hej Jenny! Vad stor din lille har blivit, han var ju precis en pyttebebis! Söt som socker! Grattis till ditt nya liv, du ser lycklig ut på bilderna! Du är grym! Kram!

Birgitta sa...

Zumba har de börjat med i "min" träningslokal också fast det har jag inte vågat prova än.
Kram