torsdag 17 mars 2011

Torsdagstankar

Varför känner man aldrig att man är ikapp?

Jag tycker det alltid känns som om man har en lååååååååååång "Att-göra-lista" som man inte mäktar med. Nu så här när våren närmar sig så fylls kalendern också. Var och varannan dag bokas upp. Ofta med trevligheter, men ändå uppbokningar som kan kännas att dom är i vägen för annat som man inte hinner med och boka in. Man skulle helt klart behöva lite mer tid.. och ork! till allt det där som man vill göra.

Jaja, här kommer en liten lista på det som jag hunnit med idag i alla fall:


Sovmorgon, ofrivillig men dock sovmorgon ;)
Hälsa på Gunilla och lilla flickan utan namn
Promenerat till centrum med sovandes son
Handlat ritblock till mig och fleecejacka till lilleman
Hämtat hem trött son som haft en kul gympastund på förskolan
Tvättat tre maskiner tvätt och hängt.
Gjort mellis till barnen
Vikt en hög rentvätt
Bytt bajsblöjor som slutat med dusch och klädombyte
Tömt diskmaskinen
Mailat lite
Lekt lite med trött bebis
Ätit middag i omgångar
Haft soffmys med killarna
Kokat välling
Tittat på Halvåtta hos mig med två trötta men otroligt gosiga söner
Burit in sovande barn till sängen.. nja den stora gick själv.. men hjälp av mig.

Sen satt jag stirrandes i soffan själv.. alldeles för länge. Orkade inget annat.
Gubben kom hem sent och då fick jag ett ryck och städade Jakobs överbelamrade skrivbord.


Och nu... nu är det dags att gå och sova!

För imorgon är det bus och lek som gäller!


Sov sött kära ni!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh ja lite extra tid och ork hade inte suttit fel alls..men du hann ju ändå med en hel del.. =)

SV: Mmm men jag vill ju så himla mycket NU.. =) hihi..

Ha en toppen helg gumman! <3
Kraaaaaam
Sanna

Sanna sa...

Ja vila blir det massor utav..skall snart krypa ner och vila en stund igen..har blivit lite dåligt med sömn med magsjuk 3åring..maken sover en stund just nu.. =)

Kraaaaaam
Sanna