lördag 16 juli 2011

Gott och ont


Dagens lunch blev bulgursallad med fetaostkräm. Till efterrätt åt jag vattenmelon. GOTT! Det blir samma till middag... och kvällsmål. För numera räcker liksom en portion till tre rätter för mig.

Igår var jag till läkaren. Han ryggade tillbaka, två(!) steg, efter att ha kikat ner i min hals en millisekund. -Oj då, är det så illa, frågade jag. Streptockorer (ej typ A men annan(?)) Fick recept på antibiotika utskrivet och ordination att tugga tuggummi ett par dagar. Så.. det gör jag nu. Tuggar. Och så skall jag vara uppmärksam på att må bra i lederna. Och vila.

Är glad och tacksam för att jag är själv här hemma, nu när jag inte mår okej... men längtar efter mina grabbar... alla tre. Så kanske kanske åker jag ut till dom imorgon. Kanske. När jag inte smittar längre.

Inga kommentarer: