fredag 1 juli 2011

Semestern har börjat!

...Fast jag har jobbat lite här hemma... med att städa ;-)

Har hunnit med en hel del på förmiddagen. Bl.a. Skurat badrummet, handlat inför helgen, rensat kylskåpet, bakat en kladdkaka till kvällen, plockat miljoner saker som legat på FEL ställ m.m.
Jag brukar INTE vara så här effektiv, så därför passar jag nu på att listar dagens bedrifter, för att jag själv främst skall se att.. ibland kan även den här "tanten" ;-)



Rosen tjyvade jag ute på vändplan. Den hade så många fina blommor att jag helt enkelt tyckte att en liten kvist kunde få följa med oss hem. Fina moster kom förbi med lånade termosar och lämnade lite gott marinerat fläskkött. Mums, det satt fint till min sena lunch.

Jag målar lite på en tavla som skall ges bort på dopet på söndag. Hoppas den blir färdig och fin.


Ikväll kommer svägerskorna med barn och så svärmor, på middag. Det ser jag fram emot!
Nu skall jag ta och skura golvet medans lilleman sover middag och Jakob leker ute.
ELLER så passar jag på och läser lite i min spännande bok!

FREDAGSKRAM på er!!

Inga kommentarer: