söndag 1 januari 2012

Det går framåt

God fortsättning önskar jag er alla, med ett foto på mig i min nyårs-stass:

Kände mig lite finare i år än förra nyåret. Och lättare!

Sedan tänkte jag visa att det går framåt i huset. Vi river väggar, vävtapeter och mattor.
Så här såg det ut i matdelen in mot köket i förrgår:

Men nu så ser det ut så här:


Och nya (läs begagnat blocketfynd) kyl/frysen och diskmaskinen är på plats.


Vi fann en fondvägg under väven vid matplatsen. Där kommer vi också ha en fondvägg... dock ej lika mönstrad som denna från 60-talet :-)


Fortsättning följer!

4 kommentarer:

Lotten sa...

Vad kul att få följa renoveringen i ert nya hus! Du ser fantastisk ut i nyårsoutfitten!

Maria sa...

Du är superfin! Spännande med allt arbete med huset, både jobbigt och kul kan jag tänka mig!

till-vidas-ara sa...

spännande vad man hittar under gamla tapeter :) och himmel och pannkaka vad smal du blitt. och så tjusig i stassen! min har inte ens anlänt ännu..nyårsklänningen alltså, hihi..får nog bli en januariklänning istället!
massor med kramar och en önskan om ett underbart nytt för dig och de dina***

kraaam Lycke

Jenny Bergvall sa...

Lotten: Det lär bli en hel del renoveringsinlägg m.m. från huset i bloggen fram över. Så jag hoppas att du mfl. kommer att uppskatta det ;-)

Maria, ja men mest kul.. än så länge ;)

Lycke: Ja det var verkligen kul att finna den där tapeten. En riktigt överraskning. En januariastass är inte helt fel det heller ;-)