fredag 23 mars 2012

Paket och fröer


Imorgon skall vi fira John, som fyller 2 på månag. Det kommer några släktingar och vänner. Det kommer bli tårta och bullar. Och grillade hamburgare på kvällen. Så ikväll har jag slagit in hans paket.
Jag är så sugen på att förså lite här hemma. SÅ idag har jag köpt jord och fröer. Jag har aldrig gjort detta förr och har inte mycket till gröna fingrar. Men jag vill nu i alla fall göra ett försökt. Det verkar så mysigt och hemtrevligt att odla sitt eget liksom. ;-)Jag testar tre helt olika saker, Jordgubbar, Luktärt och purjolök. Vet inte hur jag valde. Mer än att jag vill testa. Vi får ser hur det går. Om jag får något att växa eller om jag hinner ta död på projektet innan det är dags att få ut allt i jorden ute.
Håll tummarna är ni snälla... för jag lär behöva det ;-)

1 kommentar:

Ninette sa...

Här hålls det tummar! Det är så himla kul att lyckas odla nåt som man själv frösått och drivit upp. Lycka till! (hälsar en som aldrig har lyckats med purjolök!)