onsdag 13 mars 2013

Tid för blogg o hemliga sjukdomar

Ett par saker bekymrar mig lite. Tid och sjukdomar.
Tiden: vart tar du vägen? Hinner visst inte med bloggandet just nu. Tänkte i helgen.. att nu skall jag skärpa till mig och få iväg ett blogginlägg om dagen. Men... så var det det där med tiden!
Den räcker visst inte till.
Familj, jobb och träning går före så klart. Den blir det svårt att finna tiden att sitta och skriva blogginlägg tydligen ;-)


Sjukdomar: Varför kommer dom smygandes?
Alltså, Jakob föll från en hoppborg på Lek och bus i helgen och klagade en del på ryggont efter det. Då ringde vi Veritaskliniken i måndags och fick en tid på tisdagen. Och när vi sitter där hos läkaren så ser jag en knöl på halsen på Jakob. Jag har sett den förr och fråga BVC om den. Men denna gång var vi hos doktorn och så jag passade på och frågade: -skall det vara så där? Han kände och klämde och sa att det är en fett knöl. Men han kikade sen ner i halsen. -Här var det väldigt rött. Jag vill göra ett halsprov, sa läkaren. Sagt och gjort. Då visar det sig att ungen har streptokocker. What?! Skall man inte ha märkt det som mamma?! Nä, Jakob har ju varit pigg o glad och helt normal liksom.
Å så slog det mig att John pekat på halsen o sagt att han hade ont i örat. Så jag tänkte att kanske sa han inte bara det utan att det låg något bakom. Jag bokade därför en ny tid, denna till lilleman.
Hämtade hem honom från förskolan och for upp med denna till synes helt friska kille för halsprov. SOM var possitivt. Hmm!!!!
Vad är det för en smygsjukdom?!
Nu är i alla fall killarna hemma, pigga och glada och dricker kåvepenin och jag tänker att det var tur att Jakob fick ont i ryggen så vi förstod att han var sjuk i halsen. Snurrigt va?!
F.ö. så är hans rygg helt återställd redan. Det var bara en muskulär smäll som snabbt går över, som läkaren sa.

By the way, jag har äntligen kommit igång med min träning igen. Det känns så himla kul att vara på gång igen och jag är taggad som tusan nu. Och jag längtar till våren, värme och barmark. .. då skall jag börja cykla till jobbet.
Men med tanke på dagens kyla så undrar man om det kommer dröja länge ;(
...fast å andra sidan går ju tiden så fort...så snart sitter jag väl där på cykelsadeln ;-)



Inga kommentarer: