söndag 16 februari 2014

Ny vägg och drömmar om annorlunda rum

I helgen har vi (jag kom med idéen och mannen utförde i vanlig ordning ;-))  byggt ut en vägg. Mellan våra två vardagsrum har det varit en STOR dörröppning med två skjutdörrar. Nu har vi alltså ökar på väggen och minskat dörrhålet med ungefär en meter. Detta för att bl.a. minska ljudnivån mellan rummen och göra både rummen mer möblerbara.

Och nu när väggen är på plats så har jag fått en "ny" idé om vad rummen skall innehålla.
Idag är båda tv-rum. Men nu har jag kommit på något annat man kan ha det första och lite större rummet till. Nämligen: Ett matrum/pysselrum/vardagsrum/sällskapsrum.
Maken förstår inte alls hur jag menar och Varför?! ;)
Jag har en ganska klar bild.
Jag vill ha en mix av alla nedanstående bilder:

Detta är hemma hos Fru Persilja









Det här är nog favoritbilden som inspirerar mest till det jag tänker mig.




Ett rum med ett stort bord i mitten, hyllor/skåp på ena väggen.
Härliga färger, rustikt, romantiskt, avslappnat, kreativ och mysigt.

Ni fattar va? Eller?
Jag tycker det är glasklart!

Men som sagt.. mannen min fattar inte poängen.
Hjälp mig nu att få honom att inse att detta är en SUPER DUPER toppen idé som bara MÅSTE genomföras. Och att vi klarar oss UTMÄRKT med ETT tv-rum... det gör ju typ 97% av sveriges befolkning. Och ena tv kan vi ha som "nödtv" i sovrummet, om det nu är så att fler vill se olika program på burken samtidigt (händer nästan aldrig här hemma, då vi även har datorer o paddan att tillgå till filmer o play-tv)

Bilderna har jag funnit på http://www.pinterest.com




1 kommentar:

Stella sa...

Klart som korvspad! Självklart ska ni ha ett så´nt rum! Vad ska man med en massa TV till? :)